Nieuws- & persberichten   24 augustus 2020

John Deere maakt wijziging in het management bekend

Denny Docherty en Alejandro Sayago

Denny Docherty en Alejandro Sayago

John Deere maakt een wijziging in het senior management bekend die van invloed is op het management voor Europa, Afrika, het Nabije en Midden-Oosten. Alejandro Sayago is aangewezen als Vice President, Ag & Turf Sales & Marketing, voor regio 2. Hij volgt daarmee Denny Docherty die op 31 oktober 2020 met pensioen gaat.

In deze nieuwe functie zal Alejandro Sayago het team leiden dat verantwoordelijk is voor de uitvoering van het Grow Time-beleid in de regio door de succesvolle implementatie van het Smart Industrial Operatingmodel te waarborgen. Hij zal zich ook richten op de transitie van de centrale verkoop- en marketingorganisatie naar Walldorf in Duitsland. Daarnaast zal hij ons constante streven naar het uitbouwen van een sterk dealernetwerk voor tractor- en landbouwwerktuigen in de regio voortzetten. Alejandro start in zijn nieuwe functie op 1 oktober.

Hij begon in 1992 als technicus bij John Deere Industrias in Mexico en was daar na verantwoordelijk voor het supplymanagement en bekleedde operationele functies. Daarna kreeg hij opdrachten op het gebied van marketing, verkoop en beleid in de VS, Uruguagy en Brazilië. In 2012 werd hij benoemd tot directeur, Corporate Business Division, voor de divisie landbouw en zaaigoed, waar hij zich vooral richtte op het onderhouden van grote strategische accounts. Twee jaar later werd hij directeur Verkoop en Marketing voor Latijns Amerika (regio 3) Sinds februari 2019 is Alex directeur Corporate Strategie en Business Development, een functie waarbinnen hij het Smart Industrial Operatingmodel heeft helpen te ontwikkelen.

 Älejandro is een van mijn betrouwbare adviseurs die geholpen heeft ons Grow Timbeleid dat hand in hand gaat met het Smart Industrial Model verder te ontwikkelen", aldus Denny Docherty. "Ik ken Alex persoonlijk en zakelijk al 15 jaar en beloof de regio en John Deere dealers dat zijn een uitstekende leidinggevende en persoon krijgen om mee te werken."

Denny Docherty kwam in 1998 bij Deere en heeft verschillende leidinggevende functies binnen de verkoop, marketing en het beleid bekleed In januari 2019 vervulde hij zijn meest recente plichten door de verkoop en marketing in regio 2 te leiden. Hij leidde het team dat verantwoordelijk was voor de uitvoer van het Grow Timebeleid, dat significante resultaten behaalde onder zijn leiding en op weg is zijn doelen ruimschoots voorbij te streven. Opvallend in Denny's carrière is zijn brede verkoop- en marketingervaring, bewezen passie voor servicegericht zijn naar de klant, grondig begrip van het belang van het dealernetwerk en consistent resultaatgericht succes. Denny heeft er vanwege privé-omstandigheden voor gekozen met pensioen te gaan.