Nieuws- & persberichten   1 december 2020

John Deere sluit overeenkomst voor lange termijn met LPGA, LET

John Deere sluit overeenkomst voor lange termijn met LPGA, LET

John Deere apparatuur aan het werk op de PGA Centenary Course tijdens de Solheim Cup in 2019 op Gleneagles in Schotland.

LPGA, LET

DAYTONA BEACH, Fla. en BUCKINGHAMSHIRE, Engeland, 1 december 2020De Ladies Professional Golf Association (LPGA) kondigde vandaag een nieuwe, driejarige officiële marketingsamenwerking aan met John Deere, wereldwijd vooraanstaand fabrikant van apparatuur voor landbouw, industrie, bosbouw en gazonverzorging. Met deze overeenkomst wordt John Deere de Official Golf Course Equipment Supplier van de LPGA Tour, en gaat het bedrijf steun verlenen aan de inspanningen van de LPGA Foundation om de belangstelling voor de golfsport onder meisjes te vergroten. Daarnaast kondigde de LET aan zijn lange samenwerking met John Deere, die in 2007 begon, nogmaals met drie jaar te zullen verlengen.

“We zijn enorm blij om John Deere bij de LPGA te kunnen verwelkomen als onze officiële leverancier voor golfuitrusting,” zei Kelly Hyne, Chief Sales Officer voor de LPGA. “Wij verheugen ons erop voort te kunnen bouwen op de indrukwekkende geschiedenis van John Deere met de LET en de Solheim Cup: het bedrijf zet zijn ervaring in voor beide tours, en voor het vergroten van de belangstelling voor de golfsport.”

Emma Allerton, LET Commercial Director, voegt daar aan toe: “Het doet ook ons genoegen om de succesvolle samenwerking met John Deere te kunnen verlengen, met hen gezamenlijke doelen na te streven en te werken aan vergroting van de mogelijkheden voor vrouwelijke golfers.”

John Deere heeft tevens zijn handtekening gezet onder een contract voor het bedrijf als Official Golf Course Equipment Supplier van de Solheim Cup in 2021 bij de Inverness Club in Toledo (Ohio), VS. Voor beide tours gaat John Deere nauw samenwerken met agronomen teneinde een uitzonderlijke golfervaring te creëren op meerdere continenten.

“We zijn enorm trots dat we Official Golf Course Equipment Supplier van de LPGA zijn,” zei Manny Gan, Director Global Golf Sales & Marketing voor John Deere. “Dankzij deze overeenkomst met de LPGA en de verlenging van de overeenkomst met de LET zal apparatuur van John Deere een belangrijke rol spelen bij het leveren van een uitstekende speelervaring op topbanen wereldwijd, en bij de Solheim Cup in 2021.”

Ook zal John Deere steun verlenen aan de Renee Powell Grant van de LPGA Foundation, die in 2020 is opgezet voor het verlenen van benodigde subsidies aan de LPGA*USGA Girls Golf-programma's die ook zwarte gemeenschappen bij hun initiatieven betrekken. Begin dit jaar werden vijf Girls Golf-locaties in de omgeving van Toledo/Cleveland (VS) geselecteerd als ontvanger van de eerste subsidies. In 2021 zullen deelnemers bij deze vijf locaties meedoen aan de Solheim Cup Experience die wordt gepresenteerd door John Deere: een unieke kans om een speciaal onderdeel van de viering en wedstrijden die week te worden. 

In 2021 vindt de Solheim Cup plaats op 4-6 september bij de Inverness Club in Toledo (Ohio), VS, met USA Captain Pat Hurst en Europe Captain Catriona Matthew aan het hoofd van teams van de beste professionele vrouwelijke golfers in de Verenigde Staten en Europa.

Over de LPGA
De LPGA is 's werelds grootste professionele golforganisatie voor vrouwen. De vereniging werd in 1950 door 13 oprichters gestart en heeft een diverse en kleurrijke geschiedenis, met momenteel meer dan 2300 leden afkomstig uit meer dan 30 landen. LPGA Tour Professionals beogen hun publiek te inspireren, te empoweren, voor te lichten en te amuseren door het allerbeste van de vrouwelijke golfsport te laten zien. De Symetra Tour is de officiële ontwikkelings- en kwalificatietour van de LPGA en levert een consistente stroom talent op voor het wereldtoneel. De LPGA werkt tevens in de vorm van een joint venture samen met de LET, wat de speelkansen voor golfsters in Europa vergroot.

De LPGA geeft blijk van zijn inzet voor ontwikkeling van de sport via de LPGA Foundation. Sinds 1991 werkt dit goede doel aan het empoweren en ondersteunen van meisjes en vrouwen via educatieve, humanitaire en golfgemeenschapsinitiatieven zoals LPGA*USGA Girls Golf, het LPGA Women’s Network en de LPGA Amateur Golf Association. Daarnaast zetten LPGA Professionals zich direct in voor de sport via lessen, coaching en beheer.

De activiteiten van de LPGA zijn te volgen op de tv-zender Golf Channel, en online op www.LPGA.com. Praat met ons mee op sociale media, op www.facebook.com/lpga, www.twitter.com/lpga, www.instagram.com/lpga_tour en www.youtube.com/lpgavideo.

Over de LET
Ladies European Golf Venture Limited, het bedrijf dat de LET (Ladies European Tour) verzorgt, is een joint venture tussen Ladies European Tour en de Ladies Professional Golf Association die op 8 januari 2020 van start ging en werd opgericht om het aantal speelmogelijkheden voor golfsters in Europa te vergroten. Het bestuur bestaat uit 12 directeuren waaronder LPGA Commissioner Mike Whan, European Tour Chief Executive Keith Pelley, The R&A’s Chief Executive Martin Slumbers en de voorzitter van de LET, Marta Figueras Dotti. De LET staat onder leiding van CEO Alexandra Armas. 

Het LET-seizoen in 2020 omvat de 42e serie golftoernooien sinds de oprichting van de professionele tour in 1978, en de eerste editie van de Race to Costa Del Sol. De LET Access Series is de officiële ontwikkelingstour van de LET, waarin spelers de kans krijgen om deel te nemen en bij de LET te komen, en hun dromen als professionele golfster waar te maken.   

Volg de LET op www.ladieseuropeantour.com en praat mee op sociale media via https://twitter.com/LETgolf, www.facebook.com/LadiesEuropeanTour, Instagram @LETgolf, www.youtube.com/user/ladieseuropeantour en www.flickr.com/photos/ladieseuropeantour/.

Over John Deere

Deere & Company (www.JohnDeere.com) is wereldwijd toonaangevend als leverancier van geavanceerde producten en services en is toegewijd aan het succes van klanten die zijn verbonden aan het land: zij die verbouwen, oogsten, transformeren en verrijken en op het land bouwen om te voorzien in de dramatisch toenemende vraag naar voedsel, brandstof, onderdak en infrastructuur.

Over de Solheim Cup

De Solheim Cup combineert de traditie en het prestige van de golfsport met passie voor het eigen land en continent. Deze tweejaarlijkse, internationale matchplay-teamwedstrijd wordt gestreden tussen de beste Europese spelers van de Ladies European Tour (LET) en de beste Amerikaanse spelers van de Ladies Professional Golf Association (LPGA) Tour.

De Solheim Cup is vernoemd naar Karsten en Louise Solheim, de oprichters van Karsten Manufacturing Corporation, die PING-golfuitrusting maakt. In 1990 heeft de Solheim-familie, samen met de LPGA en de LET, het concept ontwikkeld en werd de familie hoofdsponsor voor de Solheim Cup, de internationale wedstrijdcompetitie voor dames in professioneel golf. De wereldwijde partners voor 2021 van de Solheim Cup zijn PING, Rolex en Marathon Petroleum.

Het evenement, dat om de twee jaar wordt gehouden, is uitgegroeid tot de meest prestigieuze internationale teamcompetitie in het internationale professionele vrouwengolf. In 2021 vindt de Solheim Cup op 4-6 september plaats bij de Inverness Club in Toledo (Ohio), VS. In 2019 won Team Europe nipt met 14,5-13,5 op Gleneagles in Schotland: daarbij bleef de overwinning tot op het moment van de allerlaatste putt onbeslist. Team USA loopt met een score van 10-6 voor op Team Europe wat betreft alle Solheim Cup-wedstrijden.

Ga voor meer informatie naar www.solheimcup.com.

 

Contactpersonen voor de media

Christina Lance, Director, Tour Media, LPGA
christina.lance@lpga.com, +1 908-963-1691

Tom Benbow, Communications Director, LET
Tom.benbow@ladieseuropeantour.com, +44 7753 302074