Nieuws- en persberichten   29 januari 2021

John Deere vereenvoudigt Operations Center

John Deere vereenvoudigt Operations Center

De nieuwe look, feel en navigatie van het John Deere Operations Center maken het gemakkelijker te gebruiken en bieden een consistentere gebruikerservaring met de nieuwste mobiele versie.

De bekende MyOperations™ App voor smartphones en tablets heet nu Operations Center Mobile en werkt goed samen met de internetversie van Operations Center. Beide fungeren voor hun gebruikers als een complete tool voor het beheer van een landbouwbedrijf. Nog een verbetering is de toevoeging van de Werkplanner: dat is nu een kernfunctie van het nieuwe AutoSetup-systeem waarmee boeren de configuratie van werkzaamheden kunnen stroomlijnen en loonwerkers sneller aan de slag kunnen op de akker.

Boeren gebruiken het populaire Operations Center nu al om gegevens over hun akkers, gewassen en aangesloten machines te verzamelen en veilig te bewaren voor eenvoudige analyse en als steun bij de besluitvorming. Om tegemoet te komen aan de voortdurend veranderende behoeften van het landbouwbedrijf is het verbeterde Operations Center ontworpen met het oog op het verstrekken van meer duidelijkheid en organisatie bij het beheer van landbouwgegevens.

Het kan boeren helpen om hun data te configureren, plannen, monitoren en analyseren en zo goed onderbouwde zakelijke beslissingen te nemen, met behulp van de volgende functies:

  • Setup gebruikt een JDLink™-verbinding en het Operations Center om de bedrijfsgegevens te synchroniseren, wat tijd bespaart en fouten bij gegevensinvoer voorkomt.
  • Plannen gebruikt een Generation 4-display met de functie Werkplanner om de efficiëntie dankzij grotere nauwkeurigheid te verbeteren.
  • Monitor, met een JDLink™-verbinding en de nieuwe tabbladen Thuis en Kaart, helpt boeren hun complete bedrijf in de gaten te houden om kwaliteit en efficiëntie te garanderen, zelfs als ze niet op hun bedrijf zijn.
  • Met het nieuwe tabblad Analyseren in het Operations Center kunnen boeren de resultaten van dit jaar gebruiken om beslissingen voor het komende jaar te nemen.

“We weten dat boeren tegenwoordig altijd onderweg zijn, waardoor de app-versie van Operations Center belangrijker is dan ooit,” zegt Peter Koch, Digital Technology Marketing Manager bij John Deere. “Daarom heeft John Deere de internetversie en mobiele versie verbeterd zodat ze nu meer op elkaar lijken en bijna hetzelfde werken.”

Om de John Deere Precisie Landbouw Technologie optimaal te kunnen benutten, raadt Peter Koch boeren aan om het volgende te gebruiken:

  • een Generation 4 CommandCenter-display die meer nauwkeurige regeling van de machinefuncties vanuit de cabine biedt;
  • een StarFire™-ontvanger voor precieze positiebepaling;
  • JDLink™ telematics, dat fungeert als de draadloze verbinding tussen machines, en data in een constante stroom van de Gen4-display naar het Operations Center stuurt.

Met de nieuwe Werkplanner-functie in Operations Center kunnen boeren
nu al hun displaygegevens van tevoren laden zodat loonwerkers dat niet meer hoeven te doen vanuit de cabine.

Het vernieuwde Operations Center is nu live, en nieuwe klanten kunnen online een account opzetten of de Operations Center Mobile-app downloaden uit Google Play of Apple App Store. Bestaande gebruikers ontvangen automatisch alle updates voor de internet- en mobiele versie van Operations Center. Meer informatie over het nieuwe Operations Center is verkrijgbaar van uw John Deere dealer of via John Deere Operations Center.