Nieuws- en persberichten   03 februari 2023

John Deere zal niet aanwezig zijn op de SIMA-beurs van november 2024

Meer aandacht voor lokale klantevenementen en productpresentaties

John Deere wil van deze gelegenheid gebruik maken om dealers en klanten erop te attenderen dat John Deere niet aanwezig zal zijn op de volgende SIMA-beurs, in november 2024 in Parijs.  Een van de belangrijkste redenen hiervoor is dat de onderneming in 2024 meer aandacht wil geven aan landspecifieke dealer- en klantevenementen.

"COVID 19 heeft het evenementenlandschap en de manier waarop klanten contact met ons willen hebben veranderd", aldus Andreas Jess, Marketing Director van John Deere voor Regio 2. "Landbouw- en landschapsverzorgingsbeurzen zijn een manier waarop we van oudsher in contact kwamen met boeren en loonbedrijven, maar we onderzoeken ook nieuwe communicatiekanalen, waarbij digitale activiteiten en persoonlijk contact worden gecombineerd. Zo kunnen we beter onze innovatieve technologieën en op productiesystemen gebaseerde oplossingen demonstreren, en tegelijk een groter publiek bereiken."  Hij voegt daaraan toe: "Klanten raken steeds meer geïnteresseerd in hoe precisielandbouw hun werkzaamheden in de hele landbouwproductiecyclus kan ondersteunen, en het delen van ideeën en demonstreren van oplossingen hiervoor vereist een andere aanpak".

De sterkere focus op nationale klantevenementen helpt bovendien om van John Deere een meer gestroomlijnde onderneming te maken waar de klant centraal staat.  Belangrijk is ook dat onze middelen op de middellange tot lange termijn zo efficiënt mogelijk worden ingezet.
 Tilmann Köller, verantwoordelijk voor public relations en beurzen en evenementen voor Regio 2, voegt daaraan toe: "Momenteel zijn we onze Europese dealer- en klantevenementen voor 2024 aan het plannen, waarvoor afstemming met onze Noord-Amerikaanse markten nodig is.  We zullen de eerste aankondigingen in maart 2024 doen, en we zijn erg enthousiast over het nieuws dat we gaan delen."

John Deere is van mening dat er in de toekomst nog steeds een belangrijke rol is weggelegd voor handelsbeurzen, maar zou graag zien dat organisatoren van internationale handelsbeurzen in hun planning meer flexibiliteit zou bieden bieden om ook andere promotieactiviteiten mogelijk te maken.