Nieuws- en persberichten 10 februari 2025
John Deere breidt zelfreparatie-oplossingen uit

Walldorf, februari 2025 - John Deere heeft significante stappen aangekondigd om klanten te ondersteunen in hun mogelijkheden om hun machines te onderhouden en te repareren, zowel in de landbouw- als in de bouwindustrie. De digitale oplossingen worden in het tweede halfjaar van dit jaar in de VS uitgerold. Ook landbouwers in Europa zullen kunnen profiteren van deze nieuwe functionaliteiten. De verbeteringen geven klanten en onafhankelijke werkplaatsen nog betere ondersteuning, waaronder de mogelijkheid om de door John Deere geproduceerde elektronische regeleenheden opnieuw te programmeren.
Hierbij moet worden opgemerkt dat de voorwaarden van het wettelijke raamwerk voor de markt in de VS en die in de EU in sommige opzichten verschillen. In Europa zijn de RMI-voorschriften (Reparatie- en onderhoudsinformatie) van toepassing. In de EU-27 zijn verschillende EU-richtlijnen, die het wettelijk recht op reparatie voor van de landbouwmachine-industrie beschrijven. Deze richtlijnen vermelden alle gegevens die moeten worden gedeeld met onafhankelijke reparateurs of werkplaatsen. Op de website John Deere Reparatie- en onderhoudsinformatie zijn gegevens beschikbaar voor veel verschillende modeljaren. Dit zijn o.a.:
- John Deere Bookstore: voor het gratis bekijken van gebruikshandleidingen en het kopen van technische handleidingen (https://techpubs.deere.com)
- John Deere University: voor trainingsmaterialen (https://jdu.deere.com)
- Service Gard: beschikbaarheid van speciaal gereedschap (https://servicegard.deere.com)
- Partscatalog: online onderdelencatalogus (https://partscatalog.deere.com/jdrc)
- ReadyTo: voor diagnostische en reparatie-instructies
De nieuwe functies zijn primair een uitbreiding van de reparatieopties in de VS. Maar er zijn ook functionaliteiten toegevoegd aan de Europese RMI, die nu al veel opties biedt. Een van de nieuwe functies is de integratie in het John Deere Operations CenterTM. Dit betekent dat landbouwers het Operations Center kunnen gebruiken om niet alleen veld- en machinegegevens te beheren, maar ook voor onderhouds- en machine-informatie. De uitbreiding biedt een gebruiksvriendelijk, gecentraliseerd platform met een uitgebreid aanbod van tools voor de volledige levenscyclus van machines. De nieuwe functies omvatten:
- Equipment Mobile: een gratis app met uitgebreide machine-informatie zoals gebruiks- en onderdelenhandleidingen, onderhoudsschema’s, snelle naslaggidsen, zoeken op foutcodes en software-updates voor geselecteerde met 4G verbonden machines.
- Shop.Deere.Com: momenteel beschikbaar in het VK en Ierland om online onderdelen te zoeken en te kopen.
- Quick Reference Guides: bevat diverse instructievideo’s en onderhoudstips.
- Customer Service ADVISOR: biedt gratis digitale handleidingen voor het opzoeken en updaten van codes, het uitlezen van diagnostische gegevens en het uitvoeren van beperkte kalibraties.
De nieuwste verbeteringen laten zien dat John Deere continu werkt aan het verbeteren van zijn producten. Het bedrijf is al leider op het gebied van zelfreparatie-hulpmiddelen. Met de nieuwe opties kunnen boeren nu zelf nog meer bijdragen aan de productieve tijd van hun machines.