FarmSight diensten verhogen de bedrijfszekerheid en verlagen de kosten

Berlijn, 21 augustus 2013 - John Deere FarmSight, dat twee jaar geleden gelanceerd is, bestaat uit drie hoofdelementen: John Deere machines, intelligente AMS-precisielandbouwtechnologie en innovatieve dealerdiensten. John Deere FarmSight diensten kunnen tastbare resultaten opleveren en de klant waarde bieden in de vorm van een hogere bedrijfszekerheid en lagere bedrijfskosten.

1. Veel John Deere machines worden af fabriek met ISOBUS, GreenStar precisielandbouwcomponenten of gereed voor AutoTrac geleverd, zodat stuursysteem, documentatie en opbrengstmeting, maar ook werktuigbesturings- en regelsystemen eenvoudig in het veld kunnen worden geïnstalleerd en ingesteld.
  2. Er is innovatieve AMS-technologie beschikbaar die draadloze communicatie tussen de machines, de John Deere dealer en de boerderij mogelijk maakt, voor ondersteuning op afstand, proactief onderhoud en machineparkbeheer. Of er nu een verbinding op afstand nodig is of dat er een zeer nauwkeurig niveau op het gebied van precisielandbouw moet worden bereikt, John Deere kan een volledige reeks oplossingen bieden, allemaal van dezelfde leverancier en geheel geïntegreerd in de machines.
  3. De John Deere FarmSight servicepakketten van de lokale John Deere dealer kunnen van grote waarde zijn voor een boerenbedrijf, of het nu is voor machine- of logistieke optimalisatie of voor het ondersteunen van landbouwbesluiten.

Er zijn bijvoorbeeld JDLink rapporten en aanbevelingen voor de klant beschikbaar om het machinegebruik, de inzetbaarheid van machines en de gemiddelde motorbelasting te analyseren. Aan de hand hiervan kan de dealer de klant aanraden om de stationaire machinetijd in de gaten te houden, te overwegen om meer gebruik te maken van stuursystemen en uiteindelijk een brandstofzuinigere rijgewoonte aan te leren. Alleen al op deze drie punten kunnen veranderingen de bedrijfskosten aanzienlijk omlaag brengen.

Met Remote Display Access (RDA) van John Deere kan de dealer op afstand meekijken op het GreenStar 3 2630 display in de cabine en de bestuurder adviseren om de instellingen van de trekker en het werktuig te corrigeren. De dealer kan ook bestuurderstrainingen geven, zelfs als er derden bij betrokken zijn. Deze draadloze verbinding tussen de bestuurder in het veld en de dealer leidt tot een aanzienlijke tijdbesparing en een betere bedrijfszekerheid van de machines.

MyJohnDeere.com – het nieuwe webportaal

MyJohnDeere.com is ontworpen als centraal webportaal voor klanten, zodat zij toegang hebben tot uiteenlopende machine- en bedrijfsapplicaties, om ze te helpen bij hun dagelijkse besluitvorming.

Met een enkele login heeft u toegang tot de verschillende John Deere apps, zoals JDLink en StellarSupport. Op MyJohnDeere.com vindt u ook de nieuwe Operations Centre app, die een snel overzicht biedt van de actuele positie van uw machines en die van de individuele machines op een kaart aangeeft hoe het werk voortschrijdt.

Binnen MyJohnDeere.com is ook een nieuw gegevens- en accountmanagementsysteem ontwikkeld, om te zorgen voor veilige gegevensverwerking en gegevensbescherming. De accounts zijn zo opgezet dat alleen de klant bepaalt wie er toegang heeft tot de gegevens.