Nieuwe getrokken maaier-kneuzer van John Deere

Berlin, 21 augustus 2013 - John Deere’s nieuwe 600 zijdelings getrokken en 800 centraal scharnierende maaier-kneuzers voldoen aan de brede eisen van verschillende klanten, van kleine en middelgrote veehouders tot grote veehouders en loonwerkers.

Omdat kleinere veehouders vaak minder dan 100 ha per jaar maaien, zijn ze voornamelijk geïnteresseerd in lage bedrijfskosten. Bij middelgrote boerderijen die tussen 100 en 400 ha per seizoen maaien, en grote bedrijven en loonwerkers die meer dan 400 ha per jaar maaien, ligt de nadruk meer op uptime en prestatie.

John Deere’s nieuwe 630/635 en 830/835 maaier-kneuzers zijn daarom ontworpen om aan al deze eisen te voldoen. Ze zijn beschikbaar in werkbreedtes van 3m en 3,5m, met een keuze van rotors of rollen voor het kneusproces. De versterkte frames, grote banden en nieuw ontworpen versnellingsbakken zijn geconstrueerd om op lange termijn betrouwbaar en productief te zijn.

Als exclusieve functie is het met de modulaire maaibalk van de 600 en 800 serie maaier-kneuzers mogelijk met hoge snelheden in het veld te maaien. Deze werd ontworpen om de omstandigheden van een zelfrijdende machine te evenaren. Het uitgebalanceerde ontwerp van de maaier en de grote afstand tot de grond verbeteren de veldprestatie, terwijl het nieuw ontworpen zwevend ophangingssysteem de machines de grondcontouren nauwkeurig laat volgen.

De 600 en 800 serie kneuzers zijn nu uitgerust met voorgespannen vingers, die de capaciteit en de gewasdoorvoer onder verschillende oogstomstandigheden duidelijk verbeteren. Zelfs bij zware en natte gewassen en hoge werksnelheden, handhaaft de parallellogramconstructie van de kneuzerkap altijd de optimale afstand tussen de rotortanden en de kap. Alternatief zijn instelbare rubber kneuzerrollen beschikbaar.

Aanvullende functies zijn onder andere een nieuwe generatie draaibare trekhaak voor betere koppeling en ontkoppeling, en verbeterde schijfbescherming om de impact van vreemde voorwerpen te reduceren.

600 en 800 serie maaier-kneuzers - Hoofdspecificaties

Type