Nieuw instapmodel grasmaaier voor professionals: John Deere PRO 47V

Berlijn, 21 augustus 2013 - John Deere breidt zijn reeks professionele loopmaaiers uit met de nieuwe PRO 47V, een robuuste en flexibele maaier, speciaal ontworpen voor de behoeften van kleinere hoveniersbedrijven, of als extra machine voor loonwerkers.

Met zijn maaibreedte van 47 cm is de praktische PRO 47V zeer wendbaar, zelfs op moeilijk terrein of rond obstakels. Door zijn relatief geringe gewicht en comfortabele handgrepen kan de machine gemakkelijk door één persoon worden verplaatst, wat vooral handig is als vaak op verschillende locaties wordt gemaaid.

Door de inklapbare handgreep en het compacte formaat van de maaier is hij ook eenvoudig te vervoeren, zelfs in kleine voertuigen.

De maaier is uitgerust met een krachtige Subaru motor met een nominaal vermogen van 3,2 kW en een niet-permanente tweewielaandrijving, en kan met gemak verschillende maaiomstandigheden binnen oppervlakten tot 2500 m² aan.

De PRO 47V heeft verder een corrosievast, met staal versterkt aluminium chassis met voorscherm en het betrouwbare TurboStar systeem voor optimale maai- en opvangprestaties, naast een professionele standaardtransmissie en ‑banden. Bovendien kan de bestuurder langer door blijven werken zonder vermoeid te raken dankzij het standaard antivibratiesysteem, dat de blootstelling aan hand-armtrillingen vermindert.

“Met de PRO 47V-maaier hebben we onze professionele reeks aangevuld met het oog op de behoeften van onze klanten”, vertelt Michel Kuijpers, verkoopmanager Tuin en Park, John Deere Nederland. “Hoveniers en loonwerkers die onder verschillende omstandigheden werken, hebben een gebruiksvriendelijke, lichtere machine zoals de PRO 47V nodig, die de prestaties en maaikwaliteit van een echte professionele machine biedt.”

Technische gegevens - PRO 47V

Aanbevolen maaioppervlak

Tot 2500 m²

Materiaal maaidek