Nieuwe sneeuwblazers voor John Deere tuintrekkers

Berlijn, 21 augustus 2013 — John Deere introduceert twee nieuwe sneeuwblazers voor zijn tuintrekkers uit de X300 en X500 Select-serie, op tijd voor het winterseizoen van dit jaar.

Deze sneeuwblazers van 112 en 119 cm zijn duurzaam en eenvoudig te bevestigen, en ze maken de tuintrekkers uit de Select-serie nog veelzijdiger, voor gebruik het hele jaar door. Huiseigenaren en kleine ondernemers zullen het erover eens zijn dat ze eenvoudig in gebruik zijn en zeer efficiënt sneeuw kunnen verwerken en verplaatsen.

Dankzij het robuuste tweefaseontwerp presteren deze sneeuwblazers goed onder uiteenlopende gebruiksomstandigheden. De sneeuw wordt verzameld door een trage vijzel, die wordt beschermd door een zwaar uitgevoerde stalen behuizing. Vervolgens wordt de sneeuw met een constante snelheid, zelfs bij lichte sneeuwval, door een draaibare pijp uitgeworpen. De rotor is vervaardigd van plastic met hoog molecuulgewicht en is daardoor robuust en roestbestendig.

Het Quick-Hitch bevestigingssysteem maakt het bevestigen en verwijderen eenvoudig. De sneeuwblazer wordt bevestigd aan de voorkant van de trekker en wordt vastgezet aan de hefinrichting.

Deze sneeuwblazers zijn ontworpen en gebouwd door John Deere en beleven hun Europese debuut na zich vele jaren lang te hebben bewezen in de VS.

De nieuwe sneeuwblazers zijn vanaf oktober 2013 verkrijgbaar bij de John Deere dealer.

Productspecificaties - sneeuwblazers

Sneeuwblazer van

112 cm

Sneeuwblazer van 119 cm