Nieuwe John Deere zitmaaier eenvoudiger in gebruik

Berlijn, 21 augustus 2013 — De nieuwe X310-zitmaaier van John Deere heeft verschillende nieuwe functies voor een nog groter gebruiksgemak, met dezelfde betrouwbaarheid en prestaties als de modellen uit de huidige X300 Select-serie.

Deze nieuwe machine heeft standaard tweewielbesturing met stuurbekrachtiging, voor meer gemak en rijcomfort. Hierdoor is voor het sturen aanzienlijk minder kracht nodig, wat de rijervaring voor de bestuurder prettiger maakt.

De X310 is nu ook uitgerust met een hydraulische hefinrichting, voor moeiteloze aanpassingen van en controle over het cirkelmaaidek.  Het dek en de aanbouwdelen kunnen eenvoudig omhoog en omlaag worden gebracht met behulp van een handige regelknop op het dashboard. Verder zijn er geen hulpmiddelen of instellingen nodig.

Naast deze nieuwe functies beschikt de X310 over de beproefde zitmaaierspecificaties van de X300-serie. De reeks biedt keuze uit vijf verschillende machines, inclusief het vlaggenschip, de X304 met vierwielbesturing, en de X305R-modellen met achteruitworp. De hele reeks heeft voor 2014 een fris en modern uiterlijk gekregen.

Dankzij de keuze uit maaibreedten, van 97 cm op de X300 tot 122 cm op de X320, is de reeks geschikt voor grasoppervlakten tot 8000 m². De automatische transmissie is voor een eenvoudige bediening uitgerust met Twin Touch-voetpedalen en standaard cruisecontrol.

De nieuwe John Deere X310-serie en gerestylede X300-serie zitmaaiers zijn vanaf het voorjaar van 2014 verkrijgbaar bij John Deere dealers voor huiseigenaren.

Productspecificaties - X300-serie zitmaaiers

X300