John Deere lanceert nieuwe balenpersen met vaste perskamer

Berlijn, 21 augustus 2013 - Met zijn nieuwe reeks balenpersen uit de 400-serie biedt John Deere nu een complete oplossing voor kleine en middelgrote veehouderijen, grote boerderijen en loonwerkers.

De nieuwe, kleine F440E- en F450E-balenpersen met vaste perskamer zijn ontworpen voor de behoeften van kleine veehouderijen die minder dan 1000 balen hooi of stro per jaar produceren. Door hun lage vermogensbehoefte van 40-50 pk passen ze ideaal bij John Deere trekkers uit de E-serie. Ze produceren balen met een hoge dichtheid en een diameter van 1,2 m of 1,5 m. De perskamer is ontworpen met een transportband die een goede grip heeft op zowel hooi als stro. De baaldichtheid en perssnelheid van deze twee modellen zijn vergelijkbaar met die van balenpersen met een hogere specificatie.

‘Houd het beste en verander de rest’ was het ontwerpprincipe voor de nieuwe F440M-balenpers met vaste perskamer, ontwikkeld voor kleine tot middelgrote boerderijen die behoefte hebben aan een enkele, multifunctionele machine.  De F440M is ontworpen om per seizoen 1000 tot 3000 balen hooi, silage of stro te produceren en levert dezelfde hoge kwaliteit baalvorm als zijn voorganger, het 623-model.

De F440M kan ook worden besteld met de veelzijdige MultiCrop achterklep en het beproefde netbindsysteem van de 623. Behalve het hoogwaardige invoersysteem van de 900-serie oprolpers met variabele perskamer en snellossysteem zijn er ook andere geavanceerde technologieën uit de 900-serie in de F440M te vinden, zoals de nieuwe aandrijflijn en rotor, een sterkere bekleding, bredere en grotere banden en andere verbeterde onderdelen.

De F440R-balenpers met vaste perskamer en de C440R-oprolpers zijn geschikt voor grote veehouderijen en loonwerkers die meer dan 3000 balen per seizoen produceren en zich concentreren op de productie van silage. Deze ‘R’-versies bevatten een aantal componenten uit de 900-serie, zoals de pick-up, de rotor met hoge capaciteit met 13 of 25 messen en de nieuwe, brede 600/50-22,5-banden.

Zelfs met deze geavanceerde technologie dragen het kleine kleurenscherm en het automatische patroonsmeersysteem van de balenpers bij tot de lage gebruikskosten van deze machine. Ook de F440R- en C440R-oprolpers bieden het voordeel van componenten met een lange levensduur, zoals de roestvrijstalen afkamrollen en de zwaar uitgevoerde kettingen en lagers.

400-serie balenpersen - belangrijkste specificaties

Type