PERSBERICHTEN 2014

Deere bereikt overeenkomst over de verkoop van irrigatie-activiteiten

MOLINE, Illinois (26 februari, 2014) - Deere & Company (NYSE: DE) heeft vandaag aangekondigd dat ze een definitieve overeenkomst hebben bereikt over de verkoop van irrigatie-activiteiten aan FIMI Opportunity Funds, het toonaangevende private-equityfonds in Israël.

In september maakte Deere, na zeven jaar betrokken te zijn geweest bij de productie van irrigatieproducten, de intentie bekend om op zoek te gaan naar strategische opties voor de irrigatie-activiteiten van John Deere Water.

Naar verwachting wordt de overeenkomst in het tweede kwart van het kalenderjaar 2014 gesloten. De voorwaarden voor de overeenkomst zijn niet bekendgemaakt. Bank of America Merril Lynch trad op als de enige financiële adviseur voor de strategische controle.

Hoewel Deere niet langer verdergaat met de activiteiten van John Deere Water, liet het bedrijf weten dat het als onderdeel van de John Deere FarmSight™-strategie producten en diensten zal blijven ontwikkelen en aanbieden om klanten te helpen bij het verbeteren van hun landbouwactiviteiten, waaronder de huidige vochtigheids- en klimaattechnologie in het veld, John Deere Field Connect.

John Deere Water is een van de grootste fabrikanten van druppelirrigatie met volledige slangen ter wereld met grote afnames in Noord- en Zuid-Amerika, Azië, Europa en Afrika.

FIMI Opportunity Fund is het grootste en belangrijkste private-equityfonds in Israël met meer dan US$ 2 miljard aan geïnvesteerd kapitaal. De laatste 17 jaar heeft FIMI 73 investeringen gedaan, waarvan er 45 zijn gerealiseerd. Momenteel investeert FIMI via het vijfde fonds dat gericht is op investeringen in Israëlische of aan Israël gerelateerde bedrijven met een goede kans op groei en een globale voetafdruk. FIMI heeft veel ervaring met het laten groeien en verbeteren van bedrijven met een globale voetafdruk door gerichte activiteiten voor bedrijfsontwikkeling en uitmuntende bedrijfsvoering. Ga voor meer informatie naar www.fimi.co.il.

Deere & Company (NYSE: DE) is gericht op het succes van klanten die op allerlei manieren zijn verbonden met het land - bewerken, oogsten, omvormen, verrijken en bebouwen van het land om te voldoen aan de dramatisch stijgende vraag naar voedsel, brandstof, huisvesting en infrastructuur op mondiaal niveau. Ga voor meer informatie naar www.JohnDeere.com.