PERSBERICHTEN 2014

John Deere lanceert nieuwe golfbaanmaaiers

John Deere heeft voor 2014 een complete reeks van technologisch geavanceerde fairway-, tees- en surrounds- en roughmaaiers geïntroduceerd op basis van uitgebreide feedback van groenbeheerders en andere professionals uit de golf- sector.

Kenmerken die alle nieuwe A-modellen met elkaar gemeen hebben, zijn een gloednieuw TechControl display, LoadMatch uit de John Deere compacttrekkerreeks, interne natte schijfremmen en verbeterde bedieningsstations – allen ontworpen om gebruikers meer controle te geven over de machines, de bestuurderstraining eenvoudiger te maken en de beste maaikwaliteit te leveren.

Alle A-modellen beschikken ook over OnCourse technologie, die op intelligente wijze de elektronische bedieningselementen integreert met de mechanische functies van de maaiers om betere prestaties, betere diagnostiek, meer bedrijfszekerheid en een hogere betrouwbaarheid, productiviteit en bedieningsgemak te leveren.

Door het eenvoudig te gebruiken, met een wachtwoord beveiligde TechControl display, kan de golfbaanbeheerder, hoofdgroenbeheerder of plaatsvervanger bijvoorbeeld snel de maaisnelheid, draaisnelheid en transportsnelheid instellen of wijzigen om verschillen in prestaties tussen verschillende bestuurders te beperken en een gelijkmatigere, hoogwaardige afwerking te verkrijgen. De visuele diagnostiek aan boord en de mogelijkheid tot het instellen van regelmatige onderhoudsintervallen dragen ook bij aan het maximaliseren van de productiviteit.

Een populaire functie uit de compacttrekkerreeks van John Deere is LoadMatch, dat automatisch de snelheid van de machine aanpast om het vermogen naar de maaieenheden bij zware belasting constant te houden. Het is ook ontworpen om de productiviteit te maximaliseren en een hoog niveau maaikwaliteit te behouden.

Naast deze belangrijke systemen op alle modellen zijn de 7500A, 7700A en 8700A PrecisionCut en de 7500AE hybride elektrische fairwaymaaiers uitgerust met een verbeterd bedieningsstation, met treden op meerdere locaties, waardoor het gemakkelijk is om aan de voor- of achterzijde in of uit de maaier te stappen. De banduitlijning is ook verbeterd en zorgt voor een gelijkmatig uiterlijk van de maaigang.

De 8000AE hybride maaier beschikt over QA5 (Quick Adjust) maaieenheden van 18 inch, die de totale maaibreedte verkleinen om strakkere strepen en een superieure maaikwaliteit te bieden, met nog minder hydraulische lekpunten. Het driewielige ontwerp van de 8000AE biedt een fantastische wendbaarheid en snellere bochten dan traditionele vierwielmachines, voor een maximale productiviteit.

Bovendien kunnen de nieuwe A-modellen E-Cut hybride elektrische fairwaymaaiers worden ingesteld om het toerental automatisch te verlagen tijdens het maaien, wat een brandstofbesparing van 30 procent kan opleveren.

De nieuwe John Deere 7200A PrecisionCut, 7400A TerrainCut en 8800A TerrainCut tees- en surrounds- en roughmaaiers hebben tal van functies gemeen met de nieuwe fairwaymaaiers. Zowel de 7200A als de 7400A is voorzien van een nieuwe, grotere eHydro-transmissie en vernieuwde wielmotoren voor een betere tractie, vooral op hellingen, terwijl de 8800A is voorzien van een nieuwe 55 pk viercilindermotor met meer dan 27 procent meer vermogen.

Elke machine in het nieuwe portfolio van A-modellen wordt geproduceerd met behulp van een geactualiseerd assemblageproces in John Deere’s fabriek voor grasverzorgingsmachines in North Carolina, VS. Het proces omvat geavanceerde productietechnologieën zoals smart tools en visuele systemen om een consequente bouwkwaliteit over de gehele reeks te bieden.