2032RCompacte trekker
- Compacte 3-cilinder dieselmotor
- Comfortabel bestuurdersplatform
- Gebruiksvriendelijke hydrostatische transmissie
- Opties voor cabine, lader en maaidek
Waarom concessies doen? Onze veelzijdige 2032R tractor is eenvoudig te gebruiken en te maneouvreren en biedt alle stabiliteit en betrouwbaarheid van een tractor die u verwacht van John Deere. De vloeistofgekoelde dieselmotoren bieden hoog vermogen en snelheid, terwijl de versterkte assen, 4WD en de driepuntshefinrichting achter van categorie 1 ideaal zijn voor zwaar werk. Zichtbaarheid en bevestigbaarheid zijn beter dan ooit en bieden een constante productiviteit
2026R
De vloeistofgekoelde 3TNV76-XCJT Yanmar-dieselmotor met 1,115 liter (68 vierkante inch) cilinderinhoud levert 18,5 kW (24,8 hp) aan de 2026R.
Model |
Aantal cilinders |
Cilinderinhoud |
Aanzuiging |
Motorvermogen* |
Motorvermogen** |
PTO-vermogen |
2026R |
3 |
1.115 l (68 cu inch) |
Niet geforceerd |
18,5 kW (24,8 pk) |
17,5 kW (23,5 pk) |
12,5 kW (16,8 pk) |
*Motor: 18,5 kW (24,8 hp) bij nominaal toerental (ECE-R120)
**Motor: 17,5 kW (23,5 hp) bij nominaal toerental (ECE-R24)
2032R
De vloeistofgekoelde 3TNV88C-NJT Yanmar-dieselmotor met 1,642 liter (100,2 vierkante inch) cilinderinhoud levert 23,3 kW (31,2 hp) aan de 2032R.
Model |
Aantal cilinders |
Cilinderinhoud |
Aanzuiging |
Bruto motorvermogen* |
Bruto motor-PS* |
PTO-vermogen* |
2032R |
3 |
1,642 l (100,2 cu inch) |
Niet geforceerd |
23 kW (30,7 pk) |
31,2 pk |
18 kw (24,2 hp) |
*Motor hp (kW), bruto SAE J1995: 31,2 (23) bij 2500 t/min., PS
2038R
De vloeistofgekoelde 3TNV86T-NJT Yanmar-dieselmotor met 1,568 liter (95,7 vierkante inch) cilinderinhoud en turbocompressor levert 27,8 kW (37,3 hp) aan de 2038R.
Model |
Aantal cilinders |
Cilinderinhoud |
Aanzuiging |
Bruto motorvermogen* |
Bruto motor-PS* |
PTO-vermogen* |
2038R |
3 |
1,568 l (95,7 cu inch) |
Met turbocompressor |
27,4 kW (36,8 pk) |
37,3 pk |
22,7 kW (30,4 pk) |
*Motor hp (kW), bruto SAE J1995: 37,3 (27,4) bij 2500 t/min., PS
De motor gebruikt de nieuwste technologieën om het brandstofverbruik te optimaliseren, regeling en nauwkeurigheid te verbeteren en de impact op het milieu te verminderen.
Het common-railsysteem (CRS) optimaliseert het brandstofverbruik en vermindert de bedrijfskosten (vergeleken met een motor die geen CRS-technologie gebruiken). De hogedruk brandstofinspuiting atomiseert de brandstof in kleinere deeltjes die volledige verbranden. Dit leidt tot beter brandstofverbruik en lagere bedrijfskosten.
De elektronische regeleenheid (ECU) biedt optimale brandstofregeling en nauwkeurigheid. De ECU regelt en controleert de motor. De ECU houdt de motoromstandigheden bij en past de brandstoftoevoer aan voor optimale prestaties en uitstoot.
De motor is voorzien van een nabehandelingssysteem. Het systeem wordt automatisch bediend. Het uitlaatfilter bestaat uit een dieseldeeltjesfilter (DPF) die roetdeeltjes in het uitlaatgas opvangt. Door een natuurlijk reinigingsproces te gebruiken, worden de meeste roetdeeltjes die worden opgevangen in het uitlaatfilter verwijderd door de hitte van de uitlaatstroom die wordt gegenereerd door normaal gebruik. In situaties met lage temperatuur, motorsnelheid of belasting, wordt er een actieve reinigingscyclus gestart. In deze reinigingscyclus wordt de temperatuur van het uitlaatgas verhoogd door extra brandstof in te spuiten tijdens de uitlaatslag van normale voertuigwerking naar de dieseloxidatiekatalysator (DOC).
Na een bepaald aantal uren kan het nodig zijn as te verwijderen uit het filter.
Motoren uit de Yanmar TNV-serie hebben deze kenmerken:
Yanmar is een handelsmerk van Yanmar Co., Ltd.
Afhankelijk van de belasting van de tractor en de omgevingstemperatuur, vochtigheid en motorsnelheid kunnen zich roetdeeltjes in het DPF ophopen waardoor reiniging nodig is. Het reinigen van het filter wordt bepaald door één van drie omstandigheden:
Als aan een van de omstandigheden wordt voldaan, vindt filterreiniging plaats. Er zijn drie verschillende filterreinigingsprocessen:
Passieve filterreiniging vindt plaats als de motor genoeg hitte genereert om roetdeeltjes te verbranden. Dit proces vindt onder normale gebruiksomstandigheden automatisch en continu plaats. Tijdens de passieve filterreiniging verschijnen er geen tractorpictogrammen of symbolen op het display.
OPMERKING: Voor passieve filterreiniging is geen handeling van de bestuurder nodig en hoeft de tractor niet te worden stilgezet.
Als niet aan de voorwaarden (temperatuur, belasting of toerental) voor passieve filterreiniging wordt voldaan, wordt het roet via de actieve filterreiniger verwijderd.
Om de vereiste omstandigheden te bereiken, regelt de functie voor uitlaattemperatuurbeheer (exhaust temperature management, ETM) de start en duur van de actieve filterreiniging. ETM kan verschillende motorparameters aanpassen en/of gedurende een korte periode een kleine hoeveelheid brandstof in de uitlaatstroom injecteren. De brandstof gaat over in dampvorm en reageert chemisch met de katalysator in de DOC om hitte op te wekken voor het oxideren van de roetdeeltjes.
Belangrijk om te weten is dat brandstof in het DOC en DPF nooit wordt ontstoken en de tractor niet hoeft worden stilgezet.
Voor actieve filterreiniging is net als voor passieve filterreiniging geen handeling van de bestuurder nodig en hoeft de tractor niet te worden stilgezet.
In sommige gevallen waarbij passieve en actieve filterreiniging de roetdeeltjes niet volledig uit het systeem hebben verwijderd, kan geparkeerde filterreiniging nodig zijn. De enige keer dat een geparkeerde filterreiniging zal moeten worden uitgevoerd is, als de automatische filterreiniging gedurende langere tijd uitgeschakeld was en meerdere waarschuwingen om de filterreiniging weer in te schakelen zijn genegeerd of als de tractor is gebruikt met lichte belasting. Ook als het automatische filterreinigingsproces meerdere keren opzettelijk is onderbroken of de actieve filterreiniging diverse keren is mislukt door storingen, kan een geparkeerde filterreiniging nodig zijn. In deze zeldzame situatie moet de bestuurder de tractor parkeren en het filterreinigingsproces starten.
Het proces voor geparkeerde filterreiniging moet geactiveerd worden op gebruik en bediening van de tractor. Het proces duurt ongeveer 30 minuten. Raadpleeg de gebruikershandleiding voor meer informatie.
Het emissiesysteem op deze motor meet constant het roetniveau van de tractor, waardoor deze altijd in optimale conditie is. en er altijd hoogwaardige prestaties geleverd kunnen worden.
OPMERKING: Aantal uren sinds de laatste regeneratie en roetniveau zichtbaar op het lcd-display.
De 2R-tractoren zijn voorzien van een dubbelbereiks hydrostatische transmissie, die is gemonteerd in een gegoten aluminium transmissiebehuizing. Het motorvermogen wordt via vloeistof onder druk doorgegeven naar de aandrijfwielen, door middel van een hydraulische pomp met motor in een gesloten circuit. Onbegrensde grondsnelheden staan de bestuurder toe de snelheid van de trekker aan te passen aan de taak.
De veiligheidsvoorzieningen van de hydrostatische transmissie omvatten:
Belangrijkste voordelen van John Deere - De Twin Touch-voetbediening van John Deere biedt een aantal belangrijke voordelen ten opzichte van concurrerende modellen hydrostatische transmissie tractoren.
Een elektronische cruise-control is standaarduitrusting op de 2R-tractoren. De cruise-control wordt elektronisch in- en uitgeschakeld met een tuimelschakelaar op de rechterconsole.
De 2032R en 2038R-tractoren zijn uitgerust met de eThrottle-functie. Deze functie is ontworpen voor het verminderen van het volgasgebruik, voor minder geluidsproductie en brandstofverbruik. Als de eThrottle is ingeschakeld, wordt het toerental van de de motor en de transmissie verhoogd wanneer de Twin Touch-pedalen worden bediend. Deze functie kan nuttig zijn bij vele toepassingen, vooral bij werkzaamheden met de fronthefinrichting en de lader of tijdens transport op de weg of op parkeerplaatsen.
Om het systeem in te schakelen, hoeft de bestuurder slechts de schakelaar op de rechterzijde van de frontconsole in te drukken. Zodra het systeem is ingeschakeld, wordt het toerental van de motor verhoogd of verlaagd in overeenstemming met het bedienen van de pedalen van de Twin Touch-transmissie.
Tijdens laderwerkzaamheden is het voordeel van het systeem het grootst voor de bestuurder, als deze het motortoerental met de handgasklep verhoogt naar ten minste 50 procent. Als de handgasklep eenmaal is ingesteld, krijgt de bestuurder dankzij eThrottle het gevoel van een flinke vermogensverhoging bij het vullen van de bak uit een materiaalberg. Hoe dieper het TwinTouch-pedaal wordt ingedrukt, hoe hoger het motortoerental wordt. In dit scenario zal het motortoerental tijdens bediening van het pedaal liggen tussen 50 en 100 procent van de maximale gasklepstand. Het toerental zal niet lager worden dan 50 procent, tenzij de handgasklep verder terug wordt gezet.
Voor toepassingen als wegtransport of sneeuwruimen wordt aanbevolen om eThrottle in te schakelen, maar de handgasklep in te stellen op laag stationair. Hierdoor kan het gehele motortoerentalbereik tussen 0 en 100 procent door eThrottle worden bestuurd.
Bij toepassingen met gebruik van de PTO, zoals maaien of sneeuwblazen wordt niet aanbevolen om eThrottle te gebruiken, omdat voor aftakaswerktuigen normaal gesproken een constant toerental is vereist voor een juiste werking.
De eThrottle voor de 2026R werkt mechanisch en kan uit het ECDC-magazijn worden besteld als af fabriek gemonteerde optie (optiecode 8290).
Sauer-Danfoss is een handelsmerk van Sauer-Danfoss Incorporated.
Het bestuurdersplatform is ontworpen voor meer bestuurderscomfort en voor een beter zicht. De ergonomische indeling en de handige kleurgecodeerde bedieningselementen zorgen voor een gemakkelijke identificatie en bediening. Door het ontwerp van het bestuurdersplatform kan de bestuurder instappen, in tegenstelling tot opstappen, waarmee het comfort en de stabiliteit wordt verhoogd. De optionele comfortcabine biedt bovendien een luchtgeveerde stoel (met bekleding) en een perfecte omgeving voor lange werkdagen, ook bij slechte weersomstandigheden.
Hieronder worden andere belangrijke functies van het bestuurdersplatform van de 2R-tractor genoemd:
Een hoge, kuipvormige rugleuning maakt het gemakkelijker voor de bestuurder om om te draaien voor het observeren van werktuigen aan de achterkant. De tractor met het open bestuurdersplatform (OOS) wordt geleverd met een comfortabele stoel in standaard gele kleur met mechanische vering.
De belangrijkste functies van het bestuurdersplatform omvatten:
De optionele John Deere comfortcabine voor de 2R-tractoren wordt af fabriek gemonteerd en maakt deze tractor nog interessanter voor bestuurders die de 2026R, 2032R, en 2038Rhet hele jaar gebruiken. De frameloze volglazen deur kan ver worden geopend voor een gemakkelijke toegang en de premium luchtgeveerde stoel met stofbekleding, die horizontaal en verticaal verstelbaar is, biedt een perfecte zitpositie voor de bestuurder die lange dagen maakt. De voorruit en de verwarmde achterruit kunnen ver worden geopend voor ventilatie en een krachtig verwarmingssysteem biedt het hele jaar door bescherming en comfort. Of u nu bezig bent met een lader, een frontwerktuig (zoals een sneeuwruimer), een cirkelmaaier of met maaiwerkzaamheden, grondbewerken of licht hooiwerk, de cabinetractoren hebben de veelzijdigheid en de kracht om elke klus te klaren, terwijl ze tegelijkertijd de bestuurder beschermen tegen de elementen.
De comfortcabine wordt gekenmerkt door:
Veiligheidsfuncties cabine
De 2036R-tractor is voorzien van een herzien CommandCut-maaidekhefsysteem, waarmee de maaihoogte snel en nauwkeurig kan worden ingesteld door aan een knop te draaien en een hendel te bedienen. Door de aanduidingen op de bedieningselementen is de bediening eenvoudig en gemakkelijk te herhalen. De instelknop voor de maaihoogte en de hendel voor heffen/neerlaten zijn comfortabel op de rechterconsole geplaatst en zijn gemakkelijk bereikbaar voor de bestuurder. Enkele van de belangrijkste voordelen van dit systeem:
Regelmatig onderhoud is essentieel voor de prestaties, productiviteit en duurzaamheid van de tractor.
Alle handelingen in het dagelijkse onderhoudsschema kunnen zonder gereedschap worden uitgevoerd:
OPMERKING: Raadpleeg altijd de bedieningshandleiding voor complete onderhoudsaanbevelingen.
De 2032R en 2038R-tractoren zijn uitgerust met de eThrottle-functie. Deze functie is ontworpen voor het verminderen van het volgasgebruik, voor minder geluidsproductie en brandstofverbruik. Als de eThrottle is ingeschakeld, wordt het toerental van de de motor en de transmissie verhoogd wanneer de Twin Touch™-pedalen worden bediend. Deze functie kan nuttig zijn bij vele toepassingen, vooral bij werkzaamheden met de fronthefinrichting en de lader of tijdens transport op de weg of op parkeerplaatsen.
Om het systeem in te schakelen, hoeft de bestuurder slechts de schakelaar op de rechterzijde van de frontconsole in te drukken. Zodra het systeem is ingeschakeld, wordt het toerental van de motor verhoogd of verlaagd in overeenstemming met het bedienen van de pedalen van de Twin Touch-transmissie.
Tijdens laderwerkzaamheden is het voordeel van het systeem het grootst voor producenten, als het motortoerental met de handgasklep wordt verhoogd naar ten minste 50 procent. Als de handgasklep eenmaal is ingesteld, krijgt de producent dankzij eThrottle het gevoel van een flinke vermogensverhoging bij het vullen van de bak uit een materiaalberg. Hoe dieper het Twin Touch-pedaal wordt ingedrukt, hoe hoger het motortoerental wordt. In dit scenario zal het motortoerental tijdens bediening van het pedaal liggen tussen 50 en 100 procent van de maximale gasklepstand. Het toerental zal niet lager worden dan 50 procent, tenzij de handgasklep verder terug wordt gezet.
Voor toepassingen als wegtransport wordt aanbevolen om eThrottle in te schakelen, maar de handgasklep in te stellen op laag stationair. Hierdoor kan het gehele motortoerentalbereik tussen 0 en 100 procent door eThrottle worden bestuurd.
Bij toepassingen met gebruik van de aftakas, zoals maaien of sneeuwblazen, wordt eThrottle niet aanbevolen, omdat voor aftakaswerktuigen normaal gesproken een constant toerental is vereist voor een juiste werking.
De eThrottle voor de 2026R werkt mechanisch en kan uit het ECDC-magazijn worden besteld als af fabriek gemonteerde optie (optiecode 8290).