3025ECompact utility tractor
- Hydro-transmissie met twee pedalen
- Kleine draaicirkel
- Bekrachtigde besturing
- Optioneel: Vaste voorlader
3025E
De vloeistofgekoelde 3TNV88F-EPJT1 Yanmar-dieselmotor met 1,642 liter (100,2 vierkante inch) cilinderinhoud levert 18 kW (24,4 hp) aan de 3025E.
Model |
Aantal cilinders |
Cilinderinhoud |
Nominaal toerental |
Bruto motorvermogen* |
Bruto motor-PS* |
PTO-vermogen |
3025E |
3 |
1,642 l (100,2 cu inch) |
2400 |
18,2 kW (24,4 pk) |
24,7 pk |
14,4 kW (19,4 pk) |
*Motor kW (hp), bruto SAE J1995: 18,2 (24,4) bij 2400 t/min, PS
3038E
De vloeistofgekoelde 3TNV86T-NJT Yanmar-dieselmotor met 1,568 liter (95,7 vierkante inch) cilinderinhoud en turbocompressor levert 27,4 kW (36,7 hp) aan de 3038E.
Model |
Aantal cilinders |
Cilinderinhoud |
Nominaal toerental |
Bruto motorvermogen* |
Bruto motor-PS* |
PTO-vermogen |
3038E |
3 |
1,568 l (95,68 cu inch) |
2500 |
27,4 kW (36,7 pk) |
37,3 pk |
22,4 kW (30 pk) |
*Motor kW (hp), bruto SAE J1995: 27,4 (36,7) bij 2500 t/min, PS
De motor gebruikt de nieuwste technologieën om het brandstofverbruik te optimaliseren, regeling en nauwkeurigheid te verbeteren en de impact op het milieu te verminderen. Het common-railsysteem (CRS) optimaliseert het brandstofverbruik en vermindert de bedrijfskosten (vergeleken met een motor die geen CRS-technologie gebruiken). De hogedruk brandstofinspuiting atomiseert de brandstof in kleinere deeltjes die volledige verbranden. Dit leidt tot beter brandstofverbruik en lagere bedrijfskosten.
De elektronische regeleenheid (ECU) biedt optimale brandstofregeling en nauwkeurigheid. De ECU regelt en controleert de motor. De ECU houdt de motoromstandigheden bij en past de brandstoftoevoer aan voor optimale prestaties en uitstoot.
De nieuwe motor wordt geleverd met een nabehandelingssysteem. Het systeem wordt automatisch bediend. Het uitlaatfilter bestaat uit een dieseldeeltjesfilter (DPF) die roetdeeltjes in het uitlaatgas opvangt. Door een natuurlijk reinigingsproces te gebruiken, worden de meeste roetdeeltjes die worden opgevangen in het uitlaatfilter verwijderd door de hitte van de uitlaatstroom die wordt gegenereerd door normaal gebruik. In situaties met lage temperatuur, motorsnelheid of belasting, wordt er een actieve reinigingscyclus gestart. In deze reinigingscyclus wordt de temperatuur van het uitlaatgas verhoogd door extra brandstof in te spuiten tijdens de uitlaatslag van normale voertuigwerking naar de dieseloxidatiekatalysator (DOC).
Na een bepaald aantal uren kan het nodig zijn as te verwijderen uit het filter.
Afhankelijk van de belasting van de tractor en de omgevingstemperatuur, vochtigheid en motorsnelheid kunnen zich roetdeeltjes in het DPF ophopen waardoor reiniging nodig is. Het reinigen van het filter wordt bepaald door één van de drie volgende factoren:
Als aan een van de omstandigheden wordt voldaan, vindt filterreiniging plaats. Er zijn drie verschillende filterreinigingsprocessen:
Passieve filterreiniging vindt plaats als de motor genoeg hitte genereert om roetdeeltjes te verbranden. Dit proces vindt onder normale gebruiksomstandigheden automatisch en continu plaats. Tijdens de passieve filterreiniging verschijnen er geen tractorpictogrammen of symbolen op het display.
OPMERKING: Voor passieve filterreiniging is geen handeling van de bestuurder nodig en hoeft de tractor niet te worden stilgezet.
Als niet aan de omstandigheden (temperatuur, belasting of snelheid) voor passieve filterreiniging wordt voldaan, worden roetdeeltjes via een actieve filterreiniging verwijderd.
Om de vereiste omstandigheden te bereiken, regelt de functie voor uitlaattemperatuurbeheer (exhaust temperature management, ETM) de start en duur van de actieve filterreiniging. ETM kan verschillende motorparameters aanpassen en/of gedurende een korte periode een kleine hoeveelheid brandstof in de uitlaatstroom injecteren. De brandstof verdampt en reageert chemisch met de katalysator in de DOC om hitte op te wekken voor verbranding van de roetdeeltjes.
Belangrijk om te weten is dat brandstof in het DOC en DPF nooit wordt ontstoken; er ontstaat nooit een vlam in de DOC/DPF.
Voor actieve filterreiniging is net als voor passieve filterreiniging geen handeling van de bestuurder nodig en hoeft de tractor niet te worden stilgezet.
In sommige gevallen waarbij passieve en actieve filterreiniging de roetdeeltjes niet volledig uit het systeem hebben verwijderd, kan geparkeerde filterreiniging nodig zijn. Over het algemeen, de enige keer dat een geparkeerde filterreiniging zal moeten worden uitgevoerd is, als de automatische filterreiniging gedurende langere tijd uitgeschakeld was en meerdere waarschuwingen om de filterreiniging weer in te schakelen zijn genegeerd of als de tractor is gebruikt met lichte belasting. Ook als het automatische filterreinigingsproces meerdere keren opzettelijk is onderbroken of de actieve filterreiniging diverse keren is mislukt door storingen, kan een geparkeerde filterreiniging nodig zijn. In deze zeldzame situatie moet de bestuurder de tractor parkeren en het filterreinigingsproces starten.
Het proces voor geparkeerde filterreiniging moet geactiveerd worden op gebruik en bediening van de tractor. Het proces duurt ongeveer 30 minuten. Raadpleeg de gebruikershandleiding voor meer informatie.
Dit systeem meet constant het roetniveau van de tractor, waardoor deze altijd in optimale conditie is. en er altijd hoogwaardige prestaties geleverd kunnen worden.
OPMERKING: Aantal uren sinds de laatste regeneratie en roetniveau zichtbaar op het lcd-display.
Yanmar is een handelsmerk van Yanmar Co., Ltd.
De trekker uit de 3E-serie is beschikbaar met twee hydrostatische transmissie-niveau's die is verwerkt in een gevormde aluminium versnellingsbak. Vloeistof onder druk transporteert motorvermogen naar de aandrijfwielen door middel van een hydraulische pomp en een motor. Onbegrensde grondsnelheden staan de bestuurder toe de snelheid van de trekker aan te passen aan de taak.
Veiligheidsfuncties van de hydrostatische transmissie-versnelling omvatten:
Belangrijkste voordeel van John Deere - De Twin Touch voetbediening van John Deere biedt een aantal belangrijke voordelen ten opzichte van hydrostatische transmissie-modeltrekkers.
De trekker uit de 3E-serie kan worden uitgerust met een optionele cruise-control-knop aan de rechterhand van het bedieningspaneel. Dit geeft de bestuurders de mogelijkheid een constante snelheid aan te houden bij het transporteren, maaien van velden of bij andere toepassingen waar een uitgebreider gebruik van de versnellingsbak nodig is. Deze uitrusting is snel en eenvoudig te installeren voor diegene die deze functie willen gebruiken.
Sauer-Danfoss is een handelsmerk van Sauer Danfoss Incorporated.
Een overzichtelijk ontwerp geeft een bestuurder van welke grootte dan ook genoeg ruimte om comfortabel te zitten. Aan beide kanten van de bestuurder bevindt zich kleurgecodeerde bediening.
Aanwezigheidssysteem bestuurder:
De dikke, zachte opvulling van de stoel biedt een soepele en comfortabele rit.
Eenvoudig te lezen dashboard omvat het volgende:
De trekker uit de 3E-serie is standaard uitgerust met een brandstofmeter dat vanuit de bestuurderspositie eenvoudig te lezen is dit verzekert dat de bestuurders niet zonder brandstof komen te zitten.
(Stoel)schakelaar bestuurdersaanwezigheid (OPS):
ROPS is ontworpen om te voldoen aan de SAE J 2194-veiligheidsnormen.
De trekker uit de 3E-serie is uitgerust met een Roll-Gard ROPS. Deze ROPS voldoen aan de SAE J 2194
-normen voor compacte trekkers.
OPMERKING: Het gebruik van veiligheidsgordels is te allen tijde vereist wanneer de 3E-serie trekker wordt gebruik met ROPS.
De trekker uit de 3E-serie kan worden uitgerust met een hydraulische uitrusting aan de achterkant die voorziet in twee aanvullende hydraulische ventielen aan de achterkant van de trekker. Deze uitrusting kan met of zonder de lader op de trekker worden geïnstalleerd.
OPMERKING: Niet compatibel met PowerBeyond-set.
De functies zijn compleet afzonderlijk van de lader. Deze achterste remotes kunnen worden vastgemaakt aan een grote verscheidenheid van werktuigen en hulpmiddelen, zoals:
Deze veelzijdige uitrusting geeft de bestuurder van de trekker uit de 3E-serie de opties die ze wensen waardoor ze de trekker op veel manieren kunnen inzetten.
Het eerste ventiel is uitgerust met een zwevende positie en stelt de bestuurder in staat het landschap te omlijnen en de uiteindelijke graad te verbeteren met bepaalde hulpmiddelen.
LET OP: Geen van de ventielen in deze uitrusting is uitgerust met een arreteerstand, waardoor ze niet aan iets dat met de motor te maken heeft vastgemaakt kunnen worden omdat de klep niet is ontworpen om open gedraaid te worden. Deze is ontworpen voor een kortstondige, on-demand, hydraulische stroom zoals het bewegen van een cilinder.
Regelmatig onderhoud is essentieel voor de prestaties, productiviteit en duurzaamheid van de tractor.
Doordat de meeste onderhoudspunten eenvoudig toegankelijk zijn, is slechts weinig tijd nodig voor service.
Alle handelingen in het dagelijkse onderhoudsschema kunnen zonder gereedschap worden uitgevoerd:
OPMERKING: raadpleeg altijd de bedieningshandleiding voor complete onderhoudsaanbevelingen.