3039RCompact utility tractor
- Turbo geladen driecilinder dieselmotor
- PowrReverser™ of E-Hydro-transmissie met twee pedalen
- Geschikt voor AutoConnect™ maaidek
- ComfortGard cabineoptie
Om u te helpen het vermogen van uw 3R-tractoren volledig te benutten, voegen we standaard een reeks geavanceerde functies toe. Deze omvatten vierwielaandrijving, een digitaal prestatiemeetsysteem en LoadMatch™, een geweldig beheersysteem voor elektrisch motorvermogen voor maximale prestaties bij elke toepassing.
De robuuste vormgeving van de trekker zorgt voor een aantrekkelijke en functionele verschijning vergelijkbaar met die van grotere agrarische trekkers. Voordelen van deze vormgeving omvatten:
Als resultaat krijgt de trekker een kenmerkende verschijning en gevoel.
OPMERKING: Als de trekker uitgerust is met optionele ter plaatse geïnstalleerde verticale uitlaat, dient de uitlaatpijp te worden verwijderd voordat de motorkap van de trekker open of dicht wordt gedaan.
De Yanmar 3-cilinder, TNV-serie dieselmotor heeft een groot reserve aan koppel waarbij ruimschoots voldoende vermogen kan worden geleverd bij zware belastingen.
Deze motor heeft lage uitstootniveau's en lagere geluidsniveau's. De motor voldoet aan alle huidige emissie-vereisten voor Stage V-uitstootnormen.
3033R
De 3TNV88C-Yanmar-dieselmotor met 1,642 (100,2 vierkante inch) liter cilinderinhoud zonder druklading levert 23,7 kW (31,8 hp) aan de 3033R-tractor.
Model | Aantal cilinders | Cilinderinhoud | Nominaal toerental | Bruto motorvermogen* | Bruto motor-PS* | PTO-vermogen* |
3033R | 3 | 1,642 l (100,2 cu inch) | 2600 | 23,7 kW (31,8 pk) | 32,2 pk | 17,6 kW (23,6 pk) |
3039R
De 3TNV86CT CR-Yanmar-dieselmotor met 1,496 (91,3 vierkante inch) liter cilinderinhoud met turbocompressor levert 28,5 kW (38,2 hp) aan de 3039R-tractor.
Model | Aantal cilinders | Cilinderinhoud | Nominaal toerental | Bruto motorvermogen* | Bruto motor-PS* | PTO-vermogen* |
3039R | 3 | 1,496 l (91,3 cu inch) | 2600 | 28,5 kW (38,2 pk) | 38,7 pk | 23,3 kW (31,3 pk) |
3046R
De 3TNV86CHT CR-Yanmar-dieselmotor met 1,496 (91,3 vierkante inch) liter cilinderinhoud met turbocompressor en interkoeling levert 33,3 kW (44,7 hp) aan de 3046R-tractor.
Model | Aantal cilinders | Cilinderinhoud | Nominaal toerental | Bruto motorvermogen* | Bruto motor-PS* | PTO-vermogen* |
3046R | 3 | 1,496 l (91,3 cu inch) | 2600 | 33,3 kW (44,7 pk) | 45,3 pk | 25,4 kW (34,1 pk) |
Motor hp (kW), bruto SAE J1995: 45,3 (33,34) bij 2600 t/min, PS
De motor gebruikt de nieuwste technologieën om het brandstofverbruik te optimaliseren, regeling en nauwkeurigheid te verbeteren en de impact op het milieu te verminderen.
Het common-railsysteem (CRS) optimaliseert het brandstofverbruik en vermindert de bedrijfskosten (vergeleken met motoren die geen CRS-technologie gebruiken). De hogedruk brandstofinspuiting atomiseert de brandstof in kleinere deeltjes die volledige verbranden. Dit leidt tot beter brandstofverbruik en lagere bedrijfskosten.
De elektronische regeleenheid (ECU) biedt optimale brandstofregeling en nauwkeurigheid. De ECU regelt en controleert de motor. De ECU houdt de motoromstandigheden bij en past de brandstoftoevoer aan voor optimale prestaties en uitstoot.
De motor is voorzien van een nabehandelingssysteem. Het systeem wordt automatisch bediend. Het uitlaatfilter bestaat uit een dieseldeeltjesfilter (DPF) die roetdeeltjes in het uitlaatgas opvangt. Door een natuurlijk reinigingsproces te gebruiken, worden de meeste roetdeeltjes die worden opgevangen in het uitlaatfilter verwijderd door de hitte van de uitlaatstroom die wordt gegenereerd door normaal gebruik. In situaties met lage temperatuur, motorsnelheid of belasting, wordt er een actieve reinigingscyclus gestart. In deze reinigingscyclus wordt de temperatuur van het uitlaatgas verhoogd door extra brandstof in te spuiten tijdens de uitlaatslag van normale voertuigwerking naar de dieseloxidatiekatalysator (DOC).
Na een bepaald aantal uren kan het nodig zijn as te verwijderen uit het filter.
Afhankelijk van de belasting van de tractor en de omgevingstemperatuur, vochtigheid en motorsnelheid kunnen zich roetdeeltjes in het DPF ophopen waardoor reiniging nodig is. Het reinigen van het filter wordt bepaald door één van drie omstandigheden:
Als aan een van de omstandigheden wordt voldaan, vindt filterreiniging plaats. Er zijn drie verschillende filterreinigingsprocessen:
Passieve filterreiniging vindt plaats als de motor genoeg hitte genereert om roetdeeltjes te verbranden. Dit proces vindt onder normale gebruiksomstandigheden automatisch en continu plaats. Tijdens de passieve filterreiniging verschijnen er geen tractorpictogrammen of symbolen op het display.
OPMERKING: Voor passieve filterreiniging is geen handeling van de bestuurder nodig en hoeft de tractor niet te worden stilgezet.
Als niet aan de omstandigheden (temperatuur, belasting of snelheid) voor passieve filterreiniging wordt voldaan, worden roetdeeltjes via een actieve filterreiniging verwijderd.
Om de vereiste omstandigheden te bereiken, regelt de functie voor uitlaattemperatuurbeheer (exhaust temperature management, ETM) de start en duur van de actieve filterreiniging. ETM kan verschillende motorparameters aanpassen en/of gedurende een korte periode een kleine hoeveelheid brandstof in de uitlaatstroom injecteren. De brandstof verdampt en reageert chemisch met de katalysator in de DOC om hitte op te wekken voor verbranding van de roetdeeltjes.
Belangrijk om te weten is dat brandstof in het DOC en DPF nooit wordt ontstoken; er ontstaat nooit een vlam in de DOC/DPF.
Voor actieve filterreiniging is net als voor passieve filterreiniging geen handeling van de bestuurder nodig en hoeft de tractor niet te worden stilgezet.
In sommige gevallen waarbij passieve en actieve filterreiniging de roetdeeltjes niet volledig uit het systeem hebben verwijderd, kan geparkeerde filterreiniging nodig zijn. De enige keer dat een geparkeerde filterreiniging zal moeten worden uitgevoerd is, als de automatische filterreiniging gedurende langere tijd uitgeschakeld was en meerdere waarschuwingen om de filterreiniging weer in te schakelen zijn genegeerd of als de tractor is gebruikt met lichte belasting. Ook als het automatische filterreinigingsproces meerdere keren opzettelijk is onderbroken of de actieve filterreiniging diverse keren is mislukt door storingen, kan een geparkeerde filterreiniging nodig zijn. In deze zeldzame situatie moet de bestuurder de tractor parkeren en het filterreinigingsproces starten.
Het proces voor geparkeerde filterreiniging moet geactiveerd worden op gebruik en bediening van de tractor. Het proces duurt ongeveer 30 minuten. Raadpleeg de gebruikershandleiding voor meer informatie.
Dit systeem meet constant het roetniveau van de tractor, waardoor deze altijd in optimale conditie is en er altijd hoogwaardige prestaties geleverd kunnen worden.
OPMERKING: Aantal uren sinds de laatste regeneratie en roetniveau zichtbaar op het lcd-display.
OPMERKING: Wanneer bij lage snelheid het filter van de tractor wordt gereinigd, of wanneer de tractor is geparkeerd en nog steeds draait, wordt de uitlaat door de verticale uitlaat geleid. In alle andere gevallen wordt de uitlaat door de omlaag gerichte uitlaat geleid. Dit zorgt voor minimale impact voor de bestuurder.
Droog luchtfilter met veiligheidselement en elektronische luchtservice-aanwijzing
Elektronische luchtbeperking-aanwijzing waarschuwt de bestuurder als het filter onderhoud nodig heeft
Dubbel ontwerp van het element voor grotere bescherming van de motor
Gemakkelijk in onderhoud
Yanmar is een handelsmerk van Yanmar Company Limited.
De trekker van de 3R-serie is verkrijgbaar met een exclusieve elektronische hydrostatische (eHydro) transmissie met drie bereiken.
Sauer-Danfoss® levert zowel de pomp als de motor. Hierdoor wordt verzekerd dat de onderdelen op elkaar zijn afgestemd, met als gevolg optimale efficiency.
De elektronische hydrostatische transmissie is perfect geschikt voor taken waarbij productiviteit een must is, zoals lader- of maaiertoepassingen.
De hydrostatische transmissie heeft Twin Touch™ voetbedieningen, waarmee zowel de snelheid als de rijrichting kunnen worden ingesteld met een tip van de tenen.
De belangrijkste functies van de eHydro-transmissie zijn:
Voor betrouwbaar bedrijf wordt de Sauer-Danfoss eHydro-transmissie gebruikt. Levensduureigenschappen omvatten:
Grote, gesmede, getapte as met grotere steunlagers voor minder trillingen en lawaai.
2) Centrale sectie van duurzaam gegoten aluminium dat 10 procent sterker is.
3) De transmissie-oliekoeler koelt de transmissie-olie voor een langere levensduur van de transmissie.
De veiligheidsvoorzieningen van de eHydro omvatten:
De Twin Touch voetbediening biedt verscheidene belangrijke voordelen ten opzichte van concurrerende trekkermodellen met hydraustatische transmissie (HST).
Belangrijke voordelen ten opzichte van de concurrerende HST-trekkermodellen:
Geïntegreerde eHydro-functies
De gemakkelijke bedieningselementen van eHydro zijn in één enkele module geïntegreerd. Het combineren van functies als SpeedMatch™, LoadMatch™, MotionMatch™, en cruise-control die vergelijkbaar is met die in auto's, haalt optimale efficiency uit trekkers met eHydro-transmissies. Al deze functies zijn standaard op de 3R-modellen en bieden de klanten een eenvoudigere en comfortabelere ervaring.
De tractoren uit de 3R-serie zijn uitgerust met de eThrottle-functie. Deze functie is ontworpen om de tractor stiller en brandstofzuiniger te maken. Door een simpele druk op de knop wordt het toerental gekoppeld aan de pedaalpositie. De bestuurder kan het gas in wezen helemaal in de lage stand houden. Het toerental en de snelheid van de trekker nemen evenredig met de stand van het pedaal toe. Hierdoor kan de bestuurder comfortabel werken en bespaart hij brandstof.
Op trekkers van de 3R-serie is standaard een cruise-control aanwezig zoals gebruikt in auto's. De cruise-control wordt elektronisch in- en uitgeschakeld en bevindt zich aan de bedieningsconsole rechts.
Dit symbool geeft kortere afstanden voor versnellen en vertragen aan.
LoadMatch is een in de industrie exclusieve en standaardfunctie bij trekkers van de 3R-serie.
Als beduidend meer koppel nodig is, zal de transmissie de rijsnelheid van de trekker verlagen om te compenseren voor de toegenomen belasting op de transmissie, waardoor het koppel op de aandrijfwielen maximaal wordt gemaakt en stilstanden minimaal worden gehouden.
Bedieningselementen stellen de compensatie-instelling van LoadMatch automatisch bij, afhankelijk van de toepassing van de trekker. Bij aftakastoepassingen zijn minder motortoerentalfluctuaties nodig, daarom wordt de mate van motortoerentaldaling bijgesteld afhankelijk van het toerental van de aftakas. Deze aanpassing verhoogt de efficiency en optimaliseert het motortoerental en afgegeven koppel, gebaseerd op de trekkertoepassing.
Hoewel het standaard wordt aangelaten, kan LoadMatch uitgeschakeld worden met de bedieningselementen van de rechterconsole.
MotionMatch
MotionMatch, standaard op trekkers van de 3R-serie, bevindt zich op de rechterconsole. Het biedt zeven instellingen voor het afstellen van het uitrollen of vertragen als het pedaal wordt losgelaten.
Dit symbool geeft langere afstanden om te versnellen en te vertragen aan.
Speedmatch, standaard op de trekkers van de 3R-serie, verbetert de cruise-controlfuncties van eHydro doordat de bestuurder van te voren de maximale snelheid kan instellen. Zodra deze functie is ingeschakeld, moet de bestuurder het rijpedaal volledig indrukken om de ingestelde snelheid van de bestuurder te kunnen bereiken. Deze functie verbetert de nauwkeurigheid en de veiligheid, in het bijzonder bij toepassingen bij lagere rijsnelheden.
Grondbewerking of sproeitoepassingen zijn voorbeelden waar SpeedMatch zou kunnen worden gebruikt. SpeedMatch werkt bij snelheden zowel bij vooruit als achteruit ingestelde snelheden.
OPMERKING: De cruise-control zoals bij auto's en SpeedMatch kunnen worden toegepast samen met LoadMatch om de productiviteit te optimaliseren.
Sauer-Danfoss is een in de V.S. handelsmerk van Sauer-Danfoss Incorporated.
Het bestuurdersplatform biedt eenvoudige toegang tot en uitgang van de trekker.
Doelmatig geplaatste pedalen, zowel als de opnieuw geplaatste bedieningselementen zorgen voor een schoon en vlak ontwerp van het platform, waarmee de bestuurder ruimschoots beschikt over beenruimte.
Belangrijkste functies van het bestuurdersplatform omvatten:
Trekkers met ComfortGard cabines behoren tot de meest comfortabele, stille en gebruiksvriendelijke cabinetrekkers die er zijn. Bij de ontwikkeling van deze premium oplossing is gebruik gemaakt van uitgebreid klantenonderzoek, validatiegereedschappen en de meest geavanceerde ontwerptechieken.
De volgende modellen ComfortGard cabinetrekkers zijn verkrijgbaar:
Cabinetrekkers zijn ontworpen voor bestuurders die superieure prestaties eisen.
Of het nu gaat om werken met de lader of werktuigen aan de voorkant (zoals het verwijderen van sneeuw), maaien, bewerken, draaiende maaiers of licht hooiwerk, de cabinetrekkers beschikken over de veelzijdigheid om de klus te klaren terwijl de bestuurder wordt beschermd tegen de elementen.
Bestuurders zullen zeker waarderen wat deze cabine heeft te bieden - te beginnen bij een geïsoleerde cabine. Deze cabines zijn ontworpen met rubuuste montagepunten die zijn geïntegreerd in de rolbeugel (ROPS) met een uniek montage-ontwerp waarmee een extra-rustige rit mogelijk is.
Het ontwerp met rolbeugel met vier posten, zorgvuldig ontwikkeld interieur en brandstoftank onder de linkerachterzijde van het bestuurdersplatform zorgen voor 360 graden zicht rondom.
De bestuurders zijn goed beschermd tegen de elementen door de krachtige klimaatregeling met verwarming en luchtregeling.
Standaard luchtgeveerde stoel met deluxe bekleding en instelbare rugleuning met geïntegreerde armsteunen.
Functies van de stoel:
De belangrijkste voordelen omvatten:
Verlichting
De basisverlichting voor cabinetrekkers omvat:
De optionele verlichting omvat:
Er zijn diverse functies in het cabine-ontwerp geïntegreerd die zorgen voor superieur comfort en zicht voor de bestuurder. Deze functies omvatten:
Cabinetrekker-configuraties met de onderstaand getoonde opties zijn af fabriek leverbaar:
|
Transmissiekeuzes** |
|
Midaftakas-optie*** |
Bandprofiel-keuze |
|
Keuze regelkleppen (SCV's) |
|
Luxe stoel met stoffen bekleding |
|
||||
Model |
Nominaal motorvermogen ECE-R120* |
Aftakas (PTO) kW (hp) |
PowrReverser™-transmissie |
Hydrostatische transmissie |
|
R1 bar |
R3 TURF |
R3 TURF speciaal |
R4 Industrieel |
Dubbel middelste hydrauliekventiel |
Dubbel middelste en |
Cabine luchtvering |
|
3033R |
23.6 kW (32.2) |
23,6 |
--- |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
3038R |
28.5 kW (38.7) |
31,3 |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
3045R |
33.3 kW (45.3) |
34,1 |
--- |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
X |
*
Nominaal motorvermogen ECE-R120 24,5 kW (32,8 pk) bij 2600 tpm van de motor
Cilinderinhoud, 1.6 L (97.6 cu in.)
Nominaal motorvermogen ECE-R120 27,1 kW (37,3 pk) bij 2600 tpm van de motor
Cilinderinhoud, 1.5 L (91.5 cu in.)
Nominaal motorvermogen ECE-R120 32,8 kW (44,6 pk) bij 2600 tpm van de motor
Cilinderinhoud, 1.5 L (91.5 cu in.)
**PowrReverser-transmissie niet met cabinetractor, alleen met OOS-tractor
***De optie met midden aftakas niet met PowrReverser-transmissie
Veiligheid maakt deel uit van het ontwerp van alle trekkers van de 3R-serie.