Meer dan een eeuw succesvol
Bekijk 100 jaar lang John Deere tractoren
Meer dan 180 jaar vooruitgang
Bekijk 100 jaar lang John Deere tractoren
Ontdek de mijlpalen die ons hebben gemaakt tot wat we nu zijn.
Toen de Amerikaanse economische bubbel knapte in de jaren 30 van de negentiende eeuw, trok John Deere naar het westen, snel gevolgd door zijn vrouw en vijf kinderen. Deere was in Vermont een gevestigd smid, maar in zijn nieuwe thuis in Illinois moest hij van voren af aan beginnen. Tijdens zijn reis naar het westen over het land dat hij binnenkort voorgoed zou veranderen, zag hij al uit naar de kansen die voortkomen uit hard werken.
Het duurde niet lang voor Deere zijn smidse vestigde in Grand Detour, Illinois. He realiseerde zich al snel dat alleen hard werken op het land niet voldoende was voor succes voor de boeren in zijn gemeenschap. De nieuwgevestigde families in het gebied hadden problemen met de plakkerige prairiegrond, een onverwachte uitdaging vergeleken met de zanderige grond van hun thuisland. In het hart van Noord-Amerika moesten hun beproefde gietijzeren ploegen elke paar meter worden schoongeschraapt en verzorgd.
Deere was ervan overtuigd dat een ander materiaal en andere vorm het probleem zouden oplossen. Hij vond een gebroken stalen zaagblad en begon geschiedenis te schrijven. Het afval van iemand anders werd de baanbrekende innovatie van John Deere. Hij vernieuwde de vormgeving van het blad waarbij hij extra aandacht besteedde aan de precieze rondingen van het gereedschap. In deze grondsoort was het een direct succes. Voor de gemeenschap waar de ploeg werd gebruikt, werd alles voorgoed anders.
Deere gebruikte het momentum van deze enkele innovatie om een bedrijf op te bouwen en bleef het product zelf verfijnen. Met behulp van onderzoek, klantenfeedback en het beproefde harde werken beleefde het bedrijf John Deere in 1849 een hoogtepunt met 2.000 geproduceerde ploegen. Deere was iemand die nooit tevreden was met “goed genoeg”. Daarom bleef hij zijn bedrijf uitbreiden. Het bedrijf dat uitgroeide vanaf één gebroken zaagblad is nu bijna twee eeuwen later een sturende kracht in de wereld, van oplossingen voor in het veld tot horizonverbredende technologie.
Ons handelsmerk met springend hert wordt wereldwijd herkend. Het is meer dan een eeuw geleden ontworpen en is het langst doorlopend gebruikte bedrijfslogo van alle Fortune 500-bedrijven.
De kracht van onze leiders wordt weerspiegeld in de kracht van ons bedrijf. We zijn vastberaden de kernwaarden van onze oprichter (integriteit, kwaliteit, betrokkenheid en vernieuwing) hoog te houden terwijl we de erfenis van het leiderschap van John Deere overdragen op onze grotere wereldwijde gemeenschappen.
Krijg meer informatie over de verhalen achter de legendarische mensen, plaatsen en producten van John Deere door een van de vele attracties van John Deere te bezoeken. U kunt luisteren naar het geklingel van metaal dat wordt gesmeed, u verwonderen over oude machines en de technologie ontdekken die onze toekomst vormgeeft.