Nieuws- & persberichten   5 september 2017

John Deere bouwt voort op zijn traditioneel sterke punten

John Deere 5R-serie, cabineblik

Horst, 5 september 2016 – Ondanks relatief sterke economische tegenwind zoals lage grondstofprijzen, ongunstige wisselkoersen en politieke onzekerheden blijft John Deere optimistisch over de vooruitgang van het bedrijf in zijn kernactiviteiten.

“Met onze voortdurende inspanningen in het bieden van geavanceerde technologie en innovatieve, intelligente oplossingen aan onze klanten, zijn we vol zelfvertrouwen over het bedienen van alle belangrijke marktsegmenten,” zegt Helmut Korthöber, John Deere's Marketing Director voor Regio 2 (Europa, CIS, Noord-Afrika, het Nabije en Midden-Oosten).

“Wij blijven ons productassortiment vergroten met de lancering van kleinere trekkers en balenpersen, door onze professionele lijn van maaidorsers en veldspuiten te actualiseren en door het toevoegen van een nieuw vlaggeschip van de 8R-serie. Met onze nieuwe StarFire 6000 DGPS-satellietontvangers blijven we de verbondenheid van onze precisielandbouwmachines in de John Deere FarmSight-productcategorie verbeteren.”

Veel van deze innovatieve producten zijn het resultaat van het John Deere’s inzet op onderzoek en ontwikkeling. Dit wordt gereflecteerd in uitgaven van meer dan US$ 1,4 miljard of 5,5 procent van de netto verkopen van machines in 2015 (bijv. meer dan US$ 6 miljoen per werkdag).

Volgens Korthöber heeft John Deere er goed aan gedaan om de consolidatie van zijn dealer-netwerk te voltooien, als onderdeel van de ‘Dealer of Tomorrow’-strategie in de afgelopen jaren. "Een proces dat sommige van onze voornaamste concurrenten nog moeten ondergaan." Het resultaat is dat John Deere-dealers meer dan 300 miljoen euro in mensen, productspecialisatie en nieuwe gebouwen hebben geïnvesteerd om effectiever te kunnen reageren op de wensen van de klant. In de afgelopen 10 jaar hebben de dealer-partners van John Deere hun gemiddelde bedrijfsgrootte meer dan verdubbeld en tegelijkertijd hun nabijheid bij de klant behouden, voegt Korthöber toe.

De recente lancering van 6M-serie trekkers van John Deere, de herlancering van de 5R-serie machines, plus updates voor compacttrekkers en veeteeltproducten, reflecteert de toewijding van John Deere om agrarische bedrijven van alle grootten te bedienen. “Wij zullen ons ook blijven richten op grote akkerbouwbedrijven en loonbedrijven, wat gepast rendement moet opleveren voor zowel onze klanten als onze dealers,” zegt Korthöber. Bouwen aan een open verbindingsarchitectectuur en de integratie van intelligente oplossingen voor professionele landbouwmachines blijft een van de belangrijkste ingrediënten van de FarmSight-oplossing van John Deere. Sinds 2002 heeft John Deere meer dan 300.000 AutoTrac-activeringen geregistreerd, beschikbaar in 94 markten wereldwijd.

“Tussen 2009 en 2015 is het aantal AutoTrac-activeringen gegroeid met ongeveer 190 procent. Dit toont de snelgroeiende vraag naar tools die machinegebruik en logistieke optimalisatie verbeteren, evenals het bieden van ondersteuning in de besluitvorming,” aldus Korthöber.

“Naast het richten op innovatie, blijft John Deere inzetten op zijn kernwaarden: integriteit, kwaliteit en toewijding. Als we in 2017 het 180e jaar in de historie van het bedrijf ingaan, kunnen we trots terugkijken op de behaalde resultaten van 60 jaar aanwezigheid in Europa, waaronder vijf decennia van toewijding aan de Britse en Ierse markten via hun eigen verkoopkantoren.”